torsdag 2 januari 2014

Årskrönika, 2013

 
När jag tänker på det nya året så känns det som många dagar att fylla.
Mycket nytt att uppleva.
 
När jag ser tillbaka på det gamla året i bilder så känns det så kort och så nära.
Och det känns nästan som att det var igår.
 
Jag brukar göra en liten årskrönika här på bloggen,
 mest för min egen skull.
Jag tycker det är roligt att se tillbaka lite och att summera.
 
Förra året hann jag inte med på slutet och nu tänkte jag att det kvittar när vi redan trätt in i 2014.
Men det blir en liten tillbaka blick.
Ändå.
 
Mest i bild.
Inte så mycket i ord.
 
Och varje årstid och varje månad och dag känns så nära...
 
Fast att tiden flyr så stannar den liksom kvar...
 
 
Januari
 


 
Februari
 
Jag fyller 40 och firar med skidor i Österrike.
 

 
 
Mars
 
Och vi är på väg in i våren...
 
 
April
 
Från att vara mörk är det dags att klä sig  i sommarkostym och bli blond...
 
i...
 
 
Maj
 
 
Juni
 
Älskade Juni.
 

 
Då är det lätt att drunkna i pioners doft och sommarens ljusa kvällar...
 
 
Juli
 
Vi har vår kaffe servering på gården under Knäreds Dagen,
 åter igen, en varm fin dag och jag har stått och bakat i en vecka...
 
 
Sen kommer den riktiga sommaren med semestern.
Livet är annorlunda när man är ledig.
Inga måsten och krav
 och det är hav,
 vind och vatten som gäller mest dessa dagar.
 
 
Augusti
 
Kräftornas tid
 
och höst dekororationernas underbara tid börjar också....
 

 
September
 
Underbara joggingrundor i svalare väder men fortfarande med sommaren andandes i nacken...
 
 
Oktober
 
Kommer insvepande
lysande och brinnande vacker
 och glöder som liksom aldrig förr...

 
November
 
Mycket jobb.
Fint reportage från butiken i norska Bolig Dröm.
 
 
December
 
Klarar av december bra
Mycket jobb
En hel del mys
Mycket trötthet
men också mycket glädje...
 
Avslutar året på bästa sätt...
 
Vad mer kan man begära...
 
Tusen tack för att ni tittar in här.
Läser och tar er tid.
 
2014 ska nu fyllas med nya upplevelser.
Nya bilder.
Nya minnen.
Nya stunder.
Skratt och glädje
 och alltid med en del tårar.
 
 
Jag hoppas 2014 blir ett riktigt bra år för oss alla.
 
 
Kram
Mariette


3 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Men oj, så fina bilder du har valt ut till din årskrönika! Och tänk så mycket ett år rymmer!
Jag känner igen mig när du skriver att allt känns så nära i tid, trots att många månader har gått.
Tack för ett fint bloggår! Du har alltid så underbart positiva inlägg och är så flitig att uppdatera!
Eloge till dig! :)

Kram // AH

Anonym sa...

Tusen tack för fint bloggår:)
Kram Beijan

Anonym sa...

Underbara bilder, de ger stor glädje. Hade önskat det var en kalender att hänga på väggen så man kunde njuta av dem varje dag, månad för månad, hela året!

Är så nöjd med min svarta marockanska sittpuff från dig också! Önskar dig ett bra nytt år!

Kram/Eva Å