fredag 25 oktober 2013

Hur tidigt får man starta?

 
Bild I-phone, instagram
 
God morgon Fredag!
 
Redan går mot oktober mot sitt slut och nu till helgen är det dags att vrida tillbaka klockan...
Idag var det extra glada barn som gick till skolan eftersom det också är starten på höstlovet nästa vecka...
 
Tiden går så fort.
 
Tycker ni det är för tidigt att småstarta med sånt som hör advent och jul till?
Det verkar vara ett väldigt delat (och hett) ämne.
 
Jag tycker själv det är så mysigt med allt det där som hör julen till och jag startar alltid tidigare dels för att jag har butik och inte hinner vara hemma och tokmysa och pyssla hemma varken till advent eller till jul...
Dels för att det är som roligast innan.
 
När mörkret kommer tidigt och den där längtan efter ljus och värme är stor då vill jag vara i den där lilla bubblan av underbart pyssel, vackra dekorationer, doft av advent och förväntan...
 
Och jag är sannerligen inte ensam om att tycka så.
(Sen ska det vara lite stillsamt fint och inte en avdelning med tomtar som spelar och sjunger..haha....nej, det är inte min grej...)
 
 
Vackert ska det vara.
 
Kram!


4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Underbart vackert hjärta ! ha en underbar och mysig fredag.Kramar Rita

revesdargile.canalblog.com sa...

mAGNIFIQUE !!!

A bientôt

monique


revesdargile.canalblog.com

AnnaHelena sa...

Å, så vackert hjärta!
Du är så himla duktig!

Ja, alltså, jag har ju redan tagit fram den första ljusslingan, lyssnat på julmusik och ätit pepparkakor...
Men ljusslingor och sånt tycker jag hör hela vinterhalvåret till. När det börjar bli mörkt om kvällarna så behövs det lite mys-saker!

Julsaker däremot - alltså sånt som är starkt förknippat med just jul - det har jag inte så mycket av alls. Det skulle väl vara själva julgranspyntet då - och det får allt vänta till veckan före jul!:-)

Kram // AH

UlricaA sa...

Vi äter pepparkakor och dricker glögg härhemma och tända ljus är ju bara sååå mysigt....ska ju bli storm på måndag natt men konstaterade häll upp vatten i hinkar, ta in allt löst ute och sen ett helt gäng ljus och en bra bok sen kan det blåsa bäst det vill...Ha en fin helg goa du och ett helt underbart lov! kram!