torsdag 24 oktober 2013

Bara en paus...

 
Ikväll står jag i butiken och gör sorgbinderi till imorgon...
 
Kände att jag behövde en liten liten paus för att vila ryggen och äta en clementin...
 
Blir alltid så trött av att stå rätt upp och ner och göra samma saker timme efter timme...
Jag är mer van att hoppa upp och ner och springa fram och tillbaka. Att "bara" stå vid arbetsbänken, även om det är kreativt och skapande,  gör mig lite sömnig till slut faktiskt... Därför är det bäst att ta en paus då och då och göra annat jobb.
(Tur jag inte jobbar vid ett löpande band!)
 
Vi har fått hem det fina marockanska kaklet igen.
Så vackert att tex sätta en samling ljusstakar på.
Såg förresten att det även var med i Sveriges Mästerkock som var final förra veckan, de hade några plattor på bordet som de satt vita blockljus på.
 
Snyggt.
 
Kram från mig!

2 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det är bra att ta en paus och röra lite på sig när man har ett monotont arbete. Fina kakelplattor.
Kram,
Regina

ANETTESHUS.COM sa...

Pauser må til av og til :) Vakre, vakre fliser !!

Ha en strålende helg!
STOR KLEM

... har vært forferdelig dårlig til å legge igjen en hilsen (selv om jeg ofte er på besøk) Så nå var det jammen på tide! ;)