tisdag 24 september 2013

Höst i balkonglådan

 
Höstpiffad balkonglåda!
 
Hej!
 
Tack snälla snälla för de fina hälsningarna ni skrivit!
Det värmer verkligen.
Att ni gillar det som det är, med min lilla blandning av mitt liv...
Jag blev otroligt glad för så fina varma hälsningar!
Roligt med feedback!
 
Jag har nu gjort balkonglådan här hemma redo för höst.
 
Känns genast så mycket trevligare när man rundar huset och möts av ombonad höstkänsla.
 
Helt plötsligt signalerar allt en ny säsong (när sommarblommorna kastats bort) och det gillar jag.

 
I lådan började jag med att lägga säckväv som en kant som skulle sticka fram.
 
Sen planterade jag calluna ljung i rosa, fyllde på med blommande murgröna, granriskvistar, röda bär,- som jag inte vet vad de heter och röda äpplen.
 
De flesta äpplen har jag bara lagt dit men de som sitter högst upp har jag spetsat på bambuliknande pinnar som kommer från förra årets pampasgräs...(blir riktigt hårda pinnar av dem)
 



 
 
Soliga hösthälsningar//
Mariette

9 kommentarer:

Heléne sa...

Åh så höstfint du gjort i blomlådan. Det är ju hög tid att kasta sommarblommorna men de stackarna blommor så väldigt fint just nu. De känner nog på sig att man längtar efter annat och försöker slå sådana tankar ur min hjärna ;-)

Tack för trevlig blogg med mycket inspiration.

Källeboda lantliv sa...

Fantastiskt vackert ! Helt underbara lådor ! Måste nog ta efter lite ... Tack ! För din inspiration !
Kram Jeanette

Ps. Vilken utbildning har du i grunden ? Lite nyfiken ..

Anonym sa...

Så snyggt du gjort i lådorna! Fint med röda äpplen! Mina fönsterlådor är faktiskt som finast nu, så de får allt vara ett tag till! Jag har valt att inte ha just bara sommarblommor, utan murgröna, snöflinga, fjäderborstgräs, alunrot och silvernjurvinda - fint hela sommaren o även långt in på hösten.

Kramar
Ann-Britt

B sa...

...love it...

Anonym sa...

Ljuvlig!

Passagården sa...

Verkligen superfint! Inspirerande blogg, -tack!

Unknown sa...

Håller med till 110 procent 😍

Anonym sa...

Wow vilka fina blomlådor! Vem har tillverkat dom? Så vackra gröna och snygg design.
Med vänlig hälsning,
Maria

Tulipa sa...

Balkonglådan tillverkades på Sydkrafts tid när de ägde huset så den är riktigt gammal. Jag målar om den ibland för att den ska behålla sin gröna fina färg och så har den behövts renoveras någon gång ibland på kanten annars har den verkligen hållit så bra trots att den är så gammal.
Så vem som tillverkat balkonglådan kan jag tyvärr inte svara på....

Kram Mariette