söndag 5 maj 2013

Favoritplats och en bra bok...

 
Vilken nästan sommarlik helg det blev!
Bara att njuta...
 
Bla har jag läst.
Jag fastnade nämligen i en bok igår eftermiddag och sen var det bara helt underbart att sitta i uterummet på kvällen med denna utsikten framför sig, kan inte bli fridfullare...
Alldeles tyst och stilla, bara fåglarnas kvitter och grenarnas rörelser mot taket...
 
Detta är helt klart min nya favoritplats och här kommer jag att sitta och läsa många böcker framöver under sommar och höst...
 
Boken jag läser, har knappt hundra sidor kvar så jag vet inte om slutet gör boken rättvisa, måste jag ändå rekommendera.
 
Den heter;
 
Svalorna flyger så högt att ingen längre kan se dem
av Åke Edwardson.
 
Boken handlar om ett par som vakar över sin snart elvaårige son som hamnat i koma sedan han fått ett träd över sig i den stora stormen (som man givetvis tänker är Gudrun, och som väcker många minnen, den var verkligen fruktansvärd och extremt skrämmande!)
 
En bok om hopp och förtvivlan och vad som verkligen är viktigt här i livet.
Hur ska man kunna fortsätta med sitt liv när det värsta händer...

 
En bok som berör-
och några tårar blir det också.
 
 
"...om jag förstått nånting så är livet den tid man gör det till. Det är tid och inget annat. Som man kan bruka bättre eller sämre. Eller förbruka..."
 
 
Kram
 M


5 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Du har så underbart fin utsikt där i uterummet. Förstår att det är en favoritplats!

Boken verkar vara helt i min smak. Tack för tipset!

Kram // AH

Vitt hus med svarta knutar sa...

Åke Edvardsson är en av mina favoritförfattare, jag gillar hans kriminalromaner, men har också läst andra typer av böcker han skrivit.

Mysig plats för bokläsning!

Kram,
Regina

Blåbärs och smultronstället sa...

Underbar utsikt och att få sitta där och njuta av en bok är du verkligen värd:)
Tack för boktipset!
Nu är jag med i din tävling också.
Vårkramar Susanne

Anonym sa...

Tack för boktipset! Den får jag allt leta upp!

Förstår mer än väl att den platsen blivit favorit - rogivande och mysig.

Ha nu en riktigt bra vecka - den har ju redan börjat kanon vädermässigt!

Kramar
Ann-Britt

Anonym sa...

Du är helt makalös... du ger oss inspiration till att göra om hemma, nya härliga recept och nu även bra boktips och som jag sagt tidigare om din hemsida... att den är som en riktigt, riktigt bra heminredningstidning men det du har är många fina tips som dom saknar... du har lite av allt.... Tusen Tack för att vi får dela alla tips med dig... Ha en fortsatt bra vecka...
Kram Mona