fredag 31 maj 2013

Ett somrigt bildregn från butiken OCH antiken...

 
Igår gjorde jag en fotoraid!
Tog lite bilder både inne i butiken och ute i antiken.
 
Vi har ju fått hem så otroligt mycket fina saker...
Man hinner liksom inte riktigt med, precis som med tiden som springer så fort!
Idag har vi ju sista maj och det känns som full sommar vädermässigt.
 
Efter jobbet igår kväll var jag ute och sprang en lång runda och det var nästan för hett...
 
Blev så otroligt sugen på rabarbersaft efter det så det vara bara till att hem och koka!
Älskar dessa sommarsmaker av frukt och bär och jag hoppas det inte dröjer länge förrän vi kan börja sälja de fina jordgubbarna vi har varje år, (sista två har åren har vi sålt jordgubbar, fått leverans varje morgon med nyskördade jättefina gubbar från Skåne!)
 
Här kommer nu i alla fall ett somrigt bildregn från min butik!





 
Hur vackra är inte dessa antika glas, ja brickan också...
Oj oj oj...jag älskar dem...
 



 
Senaste färdigmålade möbeln är denna lilla soffan med uppfällbart lock.
 
 
Korgar perfekta för trädgård eller förvaring.
 
 
Vi har fått hem nya Iris Lights!
I nätbutiken har jag uppdaterat med Graphic Grey, en egen kombination av bara mörka bollar och Lavender slingor.
 Fler nya färger finns i butiken.
 

De populära paraplyerna från Lisbeth Dahl och ljusslinga i Lavender.
 

 
 
Och så lite bilder ute från antiken.
Här fyller jag på med så mycket nytt fint nu!
Kaffeserviser, tårtfat, brickor, silverfärgade fat, vaser, kannor mm mm.
Sånt som passar perfekt för sommarens kalas och kafferep!
 


 
Tårtfat och brickor och uppläggningsfat...
 
 
Vi har massvis av gamla fina glasvaser som är perfekta att sätta enkla sommarblommor i.
 
 
Ute i rabatterna på gården börjar det grönska mysigt nu och skapar väggar av grönt...
 
Snart dags för rosor och pioner och blåklockor också att slå ut...
 
Det är verkligen en fantastisk tid just nu...
 
Önskar er en riktigt riktigt fin sista maj!

Kram M


2 kommentarer:

ANETTESHUS.COM sa...

Å, for en nydelig butikk du har! Så sommerlig og herlig stemning <3

ha en fin helg!
STOR KLEM
anette

HEMLÄNGTAN sa...

Å så mycket fina bilder! Älskar din blandning du har i din butik!

Och så gott det lät med rabarbersaft. Det måste jag göra sedan. De måste växa på sig först för nu har jag precis gett bort en massa rabarber till mamma och pappa.

Ha en riktigt fin helg!
Kram!!!