söndag 31 mars 2013

Sommartid!

 
På väg mot påskmiddag igår...
Tyckte det var dags för nya vita kortärmade blusen att få komma fram!
 
 
Hej Påskdagen!
 
Idag skiner en stor härlig sol och det är sommartid!
Nu går det minsann åt rätt håll!
 
Nu lämnar vi vintern bakom oss och går snart in i april...
 
Tänk snart är det tid för lysande vita vitsippebackar, grönt gräs, ljumma kvällar ute och kluckande vatten mot båten...
 
Igår var det så klart lite påskfirande som gällde.
Måste säga att jag blivit lite sämre på att fota allt sen jag skaffade instagram för det är ju så lättt och smidigt med det där "instagrammet"...
 
(Så bloggen kommer lite i skymundan nästan...)
 

 
Men påskafton bjöd förstås på solgula buketter, påskmiddag, fina rara människor, mycket ägg och annan god mat och påskbrasa...
 

 
Idag väntar ännu en god middag, jag vet att det blir fisk tillagad av en riktig expert!, sola näsan lite och så väntar en gigantisk strykhög...(usch, man ska inte spara på sig sånt, men tiden, den tiden...)
 
Ha en underbar dag och tack för att ni kikar in!
 
KRAM!

5 kommentarer:

AnnaHelena sa...

Å, vilken fin, vit blus du har! Du passar jättefint i den. Jag börjar faktiskt också bli lite sugen på vårigare kläder, trots att det är kallt fortfarande.
Härligt med påskbrasa! Den seden har vi inte här där jag bor, men det ser mysigt ut!

Kram // AH

LOPPISLIV sa...

Så himla söt blus på vackra dig!! Tycker det är så roligt när du visar kläder, det får du gärna visa mer av här på bloggen :-)) Är så sugen på lite mer vår nytt i garderoben nu och behöver massor av tips!! Ha en toppenfin påskdag! Kraaaam Paula

Anonym sa...

Jag måste också kommentera din fina blus... vilket märkte är det på den och vart har du hittat den? Jag följer din blogg och njuter av både fina bilder och goda recept. Brukar även stanna till i din butik när jag har vägarna förbi. Tack för att du bjuder på så mycket fint, njuter av det!

Mvh Maria

Malin`s Diner sa...

Instagram är ju så kul! Så lätt att kommentera och jag tycker man lär känna personen bra genom bilder.

Kram kram

Tulipa sa...

Hej Maria!

Blusen är av märket Hunkydory och är köpt på Hans o Hennes i Markaryd.

Kul att du provar lite recept också!

Må så gott!

Med vänlig hälsning Mariette