lördag 24 november 2012

Pepparkaksbak och förberedelser...


 
Pepparkaksbakning inne hos mamma och pappa.
 
 
Godkväll!
 
Hoppas dagen var riktigt bra!
Jag har haft en härlig lördag med mycket adventsstämning.
 
Efter att vi stängt butiken var det dags att tända ljusen i verkstan, sätta på julmusiken i form av Jill Johnsson och plocka fram mossa, blommor, äpplen, formar, kvistar...
Att man kommer i julstämning är helt klart...
 
Inne i huset bredvid var det pepparkaksbak för fulla muggar.
Kusinerna samlades runt köksbordet och gjorde finaste små peppisarna som senare också givetvis glaserades...
Rena bullerbykänslan när "alla" kan vara samlade och man kan jobba bredvid.
Helt perfekt måste jag säga, det underlättar otroligt mycket.
När jag hade kurs i veckan kunde jag vinka och ropa godnatt till Olivia och Eric som kikade ut genom fönstret på ovanvåningen vägg i vägg med min verkstad!
Man är nära fast man är på jobbet.
Kan inte bli bättre!
 


 
Det jag pysslade med under tiden barnen bakade var att förbereda lite dekorationer inför måndagen då det är dags för fotografering i butiken.
Ska bli jätteskoj!
 
Mer om det sen.
 
Nu är jag schack matt.
 
Kram
 M

4 kommentarer:

Anne sa...

Hej.
Hvor ser det "hyggeligt" ud som det hedder på dansk.
Det er en herlig tid for børn og voksne.
Min opskrift på disse kager er også svensk. En god tradition at lave kager med børnene.
kh Anne
P.s en skøn blog du har

Källeboda lantliv sa...

Låter som rena bullerbyn känslan .. Härligt ! Att baka tillsammans med barnen mysigt ! Tror att den biten glöms bort idag ... Bra att du tar tillvara den till dina barn .. Ett minne de har mig sig i livet ...många glömmer bort den i den stressiga vardagen .. Å på förskolorna blir det inget bak heller .. Det mesta är indraget .. Inga sötsaker å inga pengar .. Inte om vi hade det förr .. Då var det bullerbyn känsla även på förskolorna ... Hoppas du får det fint i butiken ! Jag har länge tänkt hälsa på det blir aldrig av .. Suck ! Kram Jeanette

Vitt hus med svarta knutar sa...

Adventstämning och Bullerbykänsla när den är som bäst!
Kram,
Regina

Gudrun sa...

Vilken härlig mamma du har och så kul att ha henne så nära!
Kram Gudrun