onsdag 4 juli 2012

Inför serveringen på lördag!


Hej!

Sol, sol, sol.
Det känns sååå oerhört skönt!!!

Här i butiken bakar jag nu för fullt!
Och anledningen till det är att på lördag är det Knäredsdagen och då har vi precis som förra året servering på gården, (därför håller jag tummarna hårt att solen skiner då också.)

På dessa bilder syns en av sorterna jag bakat; solroskakor med tranbär.

Idag ska jag göra dubbla havreflarn med smörkräm, Katarinas vaniljbullar och dumlekakor. Listan är lång på allt jag vill försöka hinna med!
För det ska vara många sorter på ett fikabord!

Förra året hade vi 220 kaffegäster under lördagen, det var mååånga många fler än vi trodde. Får se hur mycket det är i år. Trädgårdsrundan som sammanföll med Knäredsdagen i fjol är i år en nedkortad version som innefattar fyra trädgårdar i Knäred.
Ja nåväl, vi gör vårt mysigaste vi kan här och så blir det som det blir!


 Mitt i bakningen igår ringer Johanna;
Mariette, jag har gjort en så cool håruppsättning kan du ta kort på den?
Visst kan jag det!

Här har ni den!

Rockigt!



Och den söta tjejen heter Felicia Klang!

Ha en fiiin sommardag!

KRAM!

6 kommentarer:

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Fika med mkt småbröd är ju sååå gott. Tar taksamt emot ditt recept på solroskakorna med tranbör...låter ju smarrigt.
Fortsatt skön dag ...

Camilla/Rufft och Sött sa...

Så himla mysigt det låter!
Sitter här med en kopp kaffe, hade varit gott med nybakta kakor till!
Lycka till med bakandet idag!

Anonym sa...

skulle inte min ischias bråka med mig skulle jag kunna tänka mig en utflykt med fika i din trägård på söndag ....men det skulle bli tur/retur drygt 100 mil och det skulle inte funka.
Men de får flera tåg.
Håller tummarna att ni får fint väder!
Ha det så bra
/Hella

Anonym sa...

Hoppsan skall vara .... går flera tåg
/Hella

G:a Affären sa...

Verkligen häftig friyr på en söt Linnea!
Tänk att du bakar så goda kakor, solroskaka med tranbär låter jättegott och det är nyttigt också! He,he..
Hoppas verkligen att det blir en solig dag med många besökare!
Kram
Cia

Casa of Mia sa...

ÅH så gott och så mysigt det låter, kram