lördag 4 februari 2012

Att förgylla dagen!

 Oavsett om det är vardag eller helg så är det alltid lika ljuvligt att få sätta fram fräscha blommor på bordet eller hur?!

I vårt kök idag;
Snitthyacinter i glaslykta som sprider den mest underbara doft.
Två enkla buntar lila tulpaner som jag satt i stor urna för att det ska bli lite maffigt!
Botten har jag fyllt med lecakulor och sedan satt en glasvas inuti.

Här är tulpanerna alldeles krispigt fräscha, tänk när de börjar slå ut och böja sig över kanterna...
Vackert!

Ha en härlig kväll!

8 kommentarer:

Anna-Karin sa...

Hej Mariette!
Nu har visat min mor din fina blogg. Hon blev lika hänförd som jag - när jag hittade den i somras.
Läser den varje dag och jag håller med dig. Tulpaner och färska blommor är verkligen livskvalitet!

Ha en fortsatt skön helg!
Kram Anna-Karin (och mamma Gun)

STENLYCKA sa...

Visst är det underbart med tulpaner.
Jag har också en bukett på mitt bord och några vita hyacinter som trädgårdsbutiken reade.
Önskar dig en fin kväll och helg!
Kram Raina

polkadotpeticoat sa...

Thank you for this....

Mamma C sa...

Här kommer det nytt i vaserna så fort det vissnat det gamla. Finns inget finare en än bukett på bordet.
Kram Mamma C

mammaxtre sa...

Så mycket vackert du har hemmavid. Underbart!

Ha en fin söndag

Merja sa...

Mycket snyggt!!
Trevlig sönadg!

Anonym sa...

Det är underbart med tulpaner de liksom söta pärlor är verkligen vårens budbärare! Jag köpte lila krispiga tulpaner i fredags och de var nyinkomna. De står nu så vackert på bordet tills med lite annat i lila.

Ha det gott!

Kram Renate

Mariette sa...

Hej Anna-Karin, och mamma Gun!

Tusen tack för att ni gillar bloggen, och för den fina rara hälsningen!!! Kan man bli annat än glad!!!

Hej Renate!

Tack för alla söta goa hälsningar, det betyder mycket!

Må så gott!

Kram Mariette