lördag 13 augusti 2011

Blommor och betong...

Lite bär, ett par frukter och lite annat man kan hitta och sätta runtomkring och vips så har man ju en dekoration som duger att ta sin plats på bordet, eller hur?

Godmorgon på er!

Idag skiner solen och vinden krusar vattnet utanför fönstret. Det ser ut att bli en härlig dag!
Jag sitter som vanligt vid datorn med en morgonkopp kaffe och förbereder för dagen.
För idag är en ny dag som Eric säger...
Igår gjöts det platta till uteplatsen hemma hos oss.
Tur, tur att de inte behövde köra genom trädgården för att nå dit!
Långa armen kom fram! (ja, eller vad det nu kan heta...*hmm*..)
Min bror blir så glad om jag visar Veinge Betong, så här blir det bild på lastbil!
Tack ni som skriver fina hälsningar!
Det betyder mycket.
Vi ses!
KRAM
 Mariette

14 kommentarer:

Källeboda lantliv sa...

hej ..kikar in och önskar dig en trevlig helg ! oj ! så mycket spännande på gång ...häärliga höstbilder ..ja , känns höstigt nu ...kram jeanette.kallebodalantliv

Johanna Stålros sa...

Oj så spännande....och vilket fint arrangemang. Önskar dig en fin helg. Kram Johanna

Anonym sa...

ÄNTLIGEN en lastbil!!!

Norregård sa...

Sännande med uteplatsen:))
Ha en forsatt bra Helg!

Kram Malin

Karin A sa...

Vilket härligt projekt! :) Underbar dekoration du har gjort, en smula sensommar en smula höst. Färgerna är ljuvliga!

kram Karin

Unknown sa...

vilken härligt höstig blomdekoration du gjort1
trvlig söndag
susanne

LOPPISLIV sa...

Fin sensommardekoration du gjort, härliga färger. Och så mycket spännande som händer hos er nu. Ha en fin söndag. Kram Paula

Lilla huset på prärien sa...

Gud så skönt att få det fixat sådär av någon annan! Det är underbart :) Och vilken härlig Skåneresa du har varit ute på. Då var du allt bra nära mig minsann :)

Kram Jenny

mammaxtre sa...

Vilken miljö tänker jag när jag sett dina fina bilder. Underbart!

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jag undrar vad det är med män och dessa maskiner, syftar på din brors kommentar=) Men vilken tur att det finns maskiner för det är inte roligt att få trädgården nedkörd.

Vilket fint arrangemang du gjort i krukan! Den "genomskinliga" lampan i förra inlägget är läcker.

Önskar dig en fin början på veckan!
Kram,
Regina

IreneL sa...

Vilken fin dekoration du har gjort! Spännade med uteplatsen. Jag måste bli följare så jag får se vad som händer :)
Ha en fin dag!

Kamilla sa...

Vilken ljuvlig bukett. Jag brukar göra dekorationer ute med höstäpplen men de mumsas alltid upp av våra rådjur. Du kan du Mariette! Kram

Anna-Karin sa...

Tack för att DU ger oss så mycket härlig inspiration!
Trevlig helg!
Kram Anna-Karin

Snäckskalsdalen. sa...

Maskiner är kul och man kan ha så bra nytta av dom. Jag hade en traktor en gång och den kan jag sakna emellanåt, det var väldigt bra att ha en traktor!
Så fint arr du gjort av höstblomster!
Agneta kram