fredag 20 maj 2011

Vem tar korten?


Något som folk då och då undrar är vem som tar korten på mig som syns på bloggen ibland...
Och då kan jag berätta att det är antingen min mamma, som nyss fyllt 65, eller så är det denna lilla stjärnan, Olivia 10 år.

Inte dumt att ha så bra assistenter eller hur?!

Var iväg igår och hämtade ut denna förstoringen på Olivia.

Gillar verkligen att sätta svart/vita kort i ramar. Lätt att byta ut också.
 Ramen, även om man köper den på IKEA, är dyrare än fotot, denna storlek jag hämtade igår gick på endast 39 kr via experts nätbutik.

Kollade också på objektiv igår, - tack för era tips!
Det blev dock inget köpt, som jag trodde bombsäkert att jag skulle göra, för efter bra diskusssion med säljaren så visar det sig att det jag behöver och vill ha, om jag ska komplettera mitt Nikon objektiv 18-105 är ett Macro Nikon med stativ och det fanns inte hemma... Så jag tänker lite till.
Det är dyrt när man vill köpa det bästa, och då ställer jag mig frågan vill jag verkligen ha det? Jag vill inte köpa ett billigare alternativ som inte har samma kvalité för då ångrar jag mig bara när jag har "höga krav" på korten!

Ja, ett i-landsproblem.

Solen skiner och det är en perfekt start på helgen!

Happy Fredag!
Mariette

8 kommentarer:

Unknown sa...

Hej!
Tack, verandan är en favorit.

Jag har mina tjejer som fotar också ibland, visar mig inte så ofta...
Jag ska också (någon gång i framtiden) köpa mig ett macroobjektiv till min Nikon. Men det kostar ju en slant.

Fick tavlan i går! Tack för ditt lilla brev, ska visa den i helgen kanske.

Ha en fin helg, för mig väntar jobb.

Kram Anna

Norregård sa...

Hej!!!
Har gissat att det var din mamma:))) Det är så fina bilder, Olivia måste ha stor talang:)))

Hämtade ut paketet idag, superfina bägge två!!! Tack för din hälsning!

Kram Malin

Lina sa...

Till Nikon fungerar bland annat tamron objektiv. De är billigare än Nikonobjektiven. Jag har ett tamronobjektiv (tele/makro) som jag är nöjd med, men i ärlighetensnamn bytar jag inte så ofta. De är ett extraobjektiv för mig då jag oftast bara orkar bära med ett objektiv när jag plåtar.

Kamilla sa...

Du är klok du. Ska man köpa nåt som kostar lite så är det ju bättre att köpa det bästa så man blir nöjd. Kortet på din dotter är ljuvligt! Trevlig helg! Kram

Maria sa...

Svart och vitt på ramar och foto ÄR snyggt. Och detta med objektiv, vilken djungel ...vad vill man ha egentligen. Hum..Önskar dig nu en underbar Helg från Maria

Aratorps Lena sa...

Jättefin bild som blev ännu finare i ram! Du är så duktig på att fotografera så jag förstår ditt dilemma med objektiv...
Om min plan håller så kommer jag förbi och hälsar på i din butik nästa vecka! Kram

Ps Trevlig helg!

StrandviksVillan sa...

Tack - igen - för svaret!
Då förstår jag att du kan se så naturlig och avspänd ut, med två så bekanta fotografer :)

Jag är verkligen usel på att få foton framkallade... har ju ändå så många fina av barnen. Det får jag ta mig i kragen med nu! Har en "bunt" med tavellister som ligger och väntar på att skruvas upp också... :P

Ha en mysig fredagkväll!
kram, Ann-Christine

Karin A sa...

Vilken underbart fin bild på Oliva och svartvitt är så snyggt. :) Ja objektiv är inte lätt. Macro är kul men mitt sitter i ärlighetens namn nästan aldrig på min kamera. Om du inte redan har ett sådant skulle jag satsa på ett 50 mm - fantantastiskt bra och användbart. Jag har både 1.8 och 1.4 och älskar dem båda! Med närbildslinser kan du använda som macro också...

Hör av dig om du vill ha fler råd. ;)

Ha en fin helg!
Kram Karin