fredag 18 mars 2011

Mera Mio Inredare...

Vitt och vackert med en matta på provplats, som egentligen bor i stora rummet...

Hej där ute i våren som kom av sig!

Men nog får man tro på det de lovar om sol och plusgrader framöver... Vad man kommer att njuta av det då!

Jag tänkte skriva om det jag skrev om igår, nämligen att boka en inredare på Mio Möbler.

Många skrev att jag är så bra på att inreda själv och det var jättesnällt av er, jag älskar ju sånt och pysslar och grejar hela tiden. Men att få en utbildad inredares version på ett stort rum som ska fylla flera funktioner, vara snyggt, delvis praktiskt, tjusigt och ha en viss stil som passar vårt stora speciella hus kan vara svårt att få ihop...

Jag var inte missnöjd helt, men vissa saker retade mig och då kan man ju fråga vad proffsen tycker eller hur?!

Det betyder inte att jag köpte något på studs eller att jag åkte hem och gjorde exakt som de sade.
Men det gav mig lite nya tankar. Ställen i rummet som jag tycker är bra som de sade var klockrena kan jag ju låta vila i frid nu...*ler*... och det gav mig "mod" till slänga ut en möbel jag tvekat om OCH det gjorde att jag bestämde mig för att köpa soffan jag länge länge längtat efter.
 Både för att tiden var mogen för det (med katten som inte finns längre) och för att de gav mig bra råd och tips angående hur jag kunde strukturera upp det bra. Ni förstår hemma hos är vi bortskämda med att ha en varsin soffa (ja nästan, tre soffor och en fåtölj!!). Det kan man nämligen ha när man bor i ett slott (skämt!!!!)
Så det är liksom inte till att "bara" byta en soffa...

En bra grej om man tänker ommöblering är i alla fall att maskera upp på golvet. Då får man ett bättre hum om möblernas storlek och rymd (det har jag aldrig gjort innan)...

Imorgon ska jag åka och beställa...Hjälp, det blir en speciell dag det för en inredningstok som mig...

Vi ses alla fina!
Kram Mariette

PS; Nätbutiken öppnar nästa vecka, det var bla någon installation som gjorde att det drog ut på tiden...Men snart så...

Inga kommentarer: