söndag 19 december 2010

Julgranen på plats!

"Granen står så grön och grann i stugan..."

Hej!

Hur har ni det? Jag tror knappast jag är ensam om att känna att tiden är knapp nu?!
Det är svårt att få tiden och orken att räcka till allt. Men ett litet inlägg är svårt att låta bli...*ler*...

Idag har jag julshoppat. Många kassar blev det...Och sen bjöd snälla svärmor på kvällsmat för trötta fötter och trötta huvud...

Igår klädde vi granen, bäst att vara förberedd! Jag och barnen satt sen nöjda och tittade på Robinson och njöt av vår gran...för visst lyser det mysigt när den är plats... Ja, man känner sig nästan som ett barn själv... (mannen är fortfarande inte hemma)

Nytt pynt för i år är bla dessa, nästan som ett smycke, (från min butik, leverantör Chic Antique).

I år tar jag inte fram mycket pynt, men min gamla trotjänare Staffans Fålar måste vara framme...även om den inte får plats i något fönster längre!


Här ska jag fortsätta vira in julklappar;- lack, glitter, snören och papper ligger och väntar...och de nyfikna barnen sover sött...

Julstöka lugnt!
KRAM MARIETTE

13 kommentarer:

Mitt hvite hus sa...

Så vakkert tre... kosleig pyntet...

jeg har skuldrene godt nede... kjenner meg klar for julen... har bare igjen å vaske...
og handle mat...
ønsker deg en fin uke mot jul

Klemmer 0))

Unknown sa...

Fint med granen i stugan. Här har vi tillslut fått hem granen och klädd lite snabbt. Har hållt på hela dagen med läckage från fönster/vägg. Är så trött och vi vet inte om vi kan lösa det, så det säger plupp plupp hela tiden. Psykisk terror.

Skönt att sätta sig lite vid datorn och vila....

Kram på dig
Anna

Stina sa...

Underbart! Gran, pynt, klappar och sedan att få slå in....

kram,
Stina

Karin sa...

Så härlig 4:de advent! Mysigt med granan på plats, själv åker vi till jämtland för julfirande, - ingen gran inne, bara ute fast det är nog så mysigt. Har börjat mina julklapps inköp. Vet tack och vlo vad som ska köpas.
Ditt nya granpynt är sådant som min mormor och farmor hade, "nostalgi". Hoppas jag hinner till butiken innan de tar slut.
Ha en bra vecka!

Ljuva Drömmar sa...

Låter skönt att ha fått lite julklappar klara. Jag är nästan färdig men har inte börjat slå in dem än. Sitter nu med julkorten...varför går dagarna så fort...:(

Jag tycker eran gran blev jättefin! visst är det mysigt att sitta och titta på den.

Kika gärna in till mig och var med i min tävling om en värmande sjal.

Önskar dig en härlig stressfri vecka, kramar Maria!

hemtrevnad marie sa...

Å, så skönt att ha granen inne...Har inte ens fått tag i gran ännu, och ej heller hunnit handla julklappar, vi har varit insnöade hela helgen...sedan butiksjobb hela veckan, så man får hoppas på tomten;)
Ha en fin vecka!
kraam

STENLYCKA sa...

Hej Vännen!
Vill bara i mitt julstökande titta in till goa dig och önska dig en bra förejulenvecka!
Kram Raina

Snäckskalsdalen. sa...

Riktigt riktigt vacker, den ser ut som förr i tiden lite grann!
Kram

Linda Knäred sa...

Hej! Vackert med silver . Här blir det guld och rött det passar bäst hos oss ;-) granen har vi inte kommit överens om;-) melvin och stefan har hittat en uppe vid plantagen ;-) en avsågad gammal gran där grenar har börjat växa ut igen:$ de har gått där hela året och tittat på den så när vi var hos er fråga de ola om de fick såga av stubbbiten och ha som julgran;-)lovar skicka en bild om det blir den;-) tyvärr kom influensan till oss i natt :-P melvin ligger så nu står julstöket still:-Skram och hoppas ni förblir friska

LantlivsAnette sa...

Åhhh vilken fin gran..jag håller med dig, granen sitter man o njuter av, den är så fin där den står och lyser..
Ha det gott
Kraaam Anette

Marias Hörna sa...

Fint...snygg gran du fått till. Vi klär våran den 23'e på kvällen. En sådan där tradition som lever kvar. Ha de gott/Maria

Mejrams! sa...

Så fint smyckad gran! Vi får se om det blir ngn gran i år för mig, det är massor av flyttlådor som står ivägen. Annars bröt jag min tradition förra året och tog in granen redan till Lucia, en tradition som jag tänker bevara men inte i år dock. Kanske en liten en./Kramen

Jenny sa...

Hej Mariette!
Åh vilken vacker gran ni har!!


Ha nu en riktigt mysig julvecka Vännen!

Kraam Jenny