fredag 12 november 2010

Värmande!


Pulsvärmare...

Heeej Sköna fredag,
 och alla ni som troget läser här!

Oj, oj vad det mörknar tidigt...och regnet det vräker ner... Tur att man inte drar sig för att ge sig ut i regn och rusk! Dock är jag en ganska småfrusen människa så gissa om mina pulsvärmare värmer gott! En liten men naggande god sak får man väl säga!!! (Finns förstås i butiken...)

I kylskåpet står pepparkaksdegen och mognar så imorgon ska det bakas här!

Har ni gjort något julgott ännu?
Bara dofterna från ett julbak är ju helt underbart....

Myysig kväll!
Kram Mariette

20 kommentarer:

Kamilla sa...

Åh vilka underbara pulsvärmare. De ser så mjuka och sköna ut. Något att önska sig i julklapp kanske?!

Ha en skön helg/Kamilla

annashusidingtuna sa...

Här har det inte blivit något julbakande än men snart så ska här göras massor med julgodis.
Kram Anna

UlricaA sa...

Sååå varma goa! och visst är det ruggigt! Men har precis sprungit en tur med både Mint och den andra konvalecenten och det var jätteskönt! Så mycket syre i luften! Ha en go helg! Kramar Ulrica

gamla skolan sa...

Åh ! Så goa och mysiga !!! Önskar dig en mysig helg ! Kramar Susanne ♥

Källeboda lantliv sa...

så söta pulsvärmare ...måste säga att du visar underbara bilder ...så inspirerande ...jag gillar dom verkligen ...så skulle jag också älskat att jobba ...tänk att få var så kreativ ...det får jag vara på min fritid ...och den räcker knappt till efter en veckas jobb ...är helt slut efter en arbetsvecka på min förskola ...barnen är härliga men det är ett mentalt tröttande arbete...ha en skön kväll ..kikar in snart igen ! kram jeanette.kallebodalantliv ...p.s nu måste jag köpa allas...

Nettan sa...

Jag längtar till julbaket.... skulle kunna baka lussebullar imorron, men tror jag väntar lite.

Ha en bra helg!

Unknown sa...

Nix inget julbak ännu!
Kanske ska baka lite godis i helgen. Ska baka pepparkakor närmare jul för annars tar de slut. Brukar göra en mastodontdeg som tar många timmar.

Snygga pulsvärmare, vill ha!!

Ha en trevlig helg!
Kram Anna

Anonym sa...

Såna pulsvärmare är så sköna skaffade mig några liknande förra året på julmarknad!

Tråkväder har vi haft hela dan och snön är bara ett minne blott.

Har ännu inte gjort något julgottis men till nästa helg blir det kakbak och saffransbak mm.

Önskar dig en fin helg med dofter av pepparkakor.

Kram Renate

Tulipa sa...

Hej Renate!

Tusen tack för alla dina fina goa hälsningar!

Det gör mig så glad!

Trevlig helg till dig med!

Kram Mariette

Rosenvit sa...

Blir så glad varje gång jag läser din blogg.

Kram
Anna

Katarina sa...

Jättefin blogg :O) Mvh. Katarina.

Norregård sa...

Kikar in och önskar trevlig Helg!!

Fina pulsvärmare, me like;o)

Kram Malin

Tina sa...

Vilken trevlig och fin blogg du har, kikat in förut men kommer nog tillbaka lite mer regelbundet nu...
Kram Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Åh så mysigt, snart doftar det advent hemma hos dig. Och pepparkakor som är så gott, och så blir man snäll. Ljuvliga pulsvärmare, så ulliga och goa.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Norr om Köpenhamn sa...

Åååh, vilka söta handledsvärmare. Ser varma o goa' ut!
Inget julbak än här, men saffran är inköpt. Så det är bara en tidsfråga så står jag med händerna i lussedegen :o)

Ha en riktigt skön helg!
Kram Ulrika

Anonym sa...

Vilka mysiga pulsvärmare. Sådana skulle jag vilja ha. Jag har inte gjort något julgott än. Men idag har jag iallafall varit ute i skogen i regnet och knipsat mig granris. Sedan klädde jag min granrisbock. Så nu är den färdig och står här utanför köksfönstret och ser mysig ut.
Ha en fortsatt skön helg.
Kram Marita i Björkhagen

Fröken Fräken sa...

Inget julbakande än (man måste ju vara realist, bakar jag nu lär det inte ens vara kvar till första advent ;-D )men däremot har en minigran fått flytta in. Fortfarande i experimentiellt syfte för att se om jag är allerigsk. Inget aaaaannat..

Söta pulsvärmare, det är ju så att man börjar önska att man vore lite mer frusen så att man kunde ha sådana!!

Rut och Signe sa...

Har liknande handledsvärmare med grå päls och vinröd filt, superfina. Åh, vad sugen jag blev på att sticka ut i skogen och hämta mossa för att pynta med i krukorna. Få bli veckans projekt, Ha det gott - Marie

HEMLÄNGTAN sa...

Antar att du bakat pepparkakor idag då, mysigt! Jag har faktiskt inte börjat med julbaket ännu men nästa helg blir det lussebullar.

Kul att du ska vara med i nästa nummer utav tidningen. Den måste jag köpa!

Här är det också regn och rusk. Ganska trist, då kändes det mysigare dom dagar det var snö.


Kram, Jenny

Åsa sa...

Precis såna pulsvärmare köpte jag i helgen, när jag var med familjen på besök till Gotland. Otroligt fina och värmande - beroendeframkallande skulle jag vilja kalla dom :-).

Kram, kram/ Åsa