måndag 15 november 2010

Tillbaka...

Att leva i nuet, blicka framåt och vara glad och tacksam för det man har idag...

Hej Hopp Måndag!

Idag ska jag till min gamla gymnasieskola, Osbecksgymnasiet i Laholm dit jag blivit inbjuden som företagare,- ihop med många andra som är just företagare....

Jag har inte varit där sen jag tog studenten från Humanistiska programmet för måååånga år sedan! Känns superkonstigt att komma tillbaka dit idag... Det har ju hänt en del sen sist, och att ha blivit äldre känns bara bra. Jag visste inte vad jag ville bli när jag gick på gymnasiet...alla dessa val och möjligheter och vart skulle livet leda...jobbigt tyckte jag...

Nya RENA stövlar, - oj vad man blir skitig bland blommor, slipdamm, målarfärg och jord..

Jag älskar min plats på jorden, att vara 37 år, ha en underbar familj och nära och kära och ett arbete som är mitt intresse. Vad mer kan man begära?! (Med och motgångar har man ju alltid)

Men man ska i alla fall aldrig sluta drömma...

Kram Mariette

15 kommentarer:

Unknown sa...

Fint inlägg!
Förstår att det känns lite konstigt att återvända till sin skola. Tur att vi har blivit 37:) Jag fyller om två veckor:)

Skulle inte vilja vara 20 igen!

Kram Anna

Norr om Köpenhamn sa...

Ett tänkvärt inlägg! Ibland glömmer man att stanna upp och ta till vara på nuet och glädjas åt det kära man har. Jag måste stoppa mig själv ibland för att inte låta mig dras med i livets karusell, för ibland går den bara för fort och jag hinner inte njuta.

Från det ena till det andra. Din tavelvägg har blivit jättefin :o)
Ha en trevlig dag på skolan!
Kram Ulrika

Unknown sa...

Vilket underbart inlägg, riktigt känner dina positiva vibbar ;))
Härlig läsning så här en mulen novembermåndag!
Kram Allis

Vintage House sa...

Hej
Många fina inlägg från dig och vad snygg tavelväggen blev:)
ska köpa tidninge oxå..
Ja 18 år vill man inte vara igen är oxå väldigt nöjd med livet just nu..
Fina och tänkvärda ord denna mörka måndag
kram
sandra

lottens vita och gröna sa...

hej du varma fina mariette!
såååååååå fint och vackert inlägg och du, nuet det njuter vi av nu, ha den bästa av dagar där på gymnasiet!!!
varmkram lotten

Julias vita drömmar sa...

Hej Mariette,

Vilket fint inlägg du skrivit! Jag behöver mer sådant här i bloggvärlden så tack för det :)

Jag är också nöjd och belåten med mitt liv, även om jag räds att bli äldre, så måste jag erkänan att det faktiskt bara blir bättre och bättre med åren.

Sköt om dig!

Kram/Julia

Norregård sa...

Hej!!
Skulle inte heller vilja vara 20 igen!!! Nyss fyllda 39 känns som en bra ålder;o) Fint inlägg!

Kram Malin

Sussi / Sussinghurst sa...

Skønt at høre om en der er tilfreds, men egentlig så synes jeg at de fleste her i blogverdenen virke mere tilfredse end folk ude i den "rigtige" verden. Ha' en dejlig uge

Stina sa...

Oh vad härligt det är med folk som är nöjda med sin tillvaro!!

Kram!

Inspiration i vitt sa...

åå vad härligt du skriver. Var stolt och sträck på dig ända upp till trädtopparna, du har verkligen lyckats i livet. Kram/Ingela.

HEMLÄNGTAN sa...

Bra inlägg.
Känner igen mig så väl. Gick också humanistisk och kände mig bara förvirrad av alla val. Det kändes som att man skulle veta vad man ska syssla med resten av sitt liv. Inte visste man väl det då. Nu vet jag att jag älskar det jag håller på med idag. Men vi får se hur det känns om 10 år...
tar en dag i taget och försöker njuta utav livet.

Samtidigt skrämmer det mig att tiden går så snabbt. Jag skulle gärna vilja stanna tiden en stund. Barnen blir så stora så snabbt.

Hoppas du haft en bra dag!
Kram, Jenny

Anonym sa...

Så fint du skriver! Det gäller att ta vara på det man har och glädjas åt det.
Ha en fin vecka.
Kram Marita i Björkhagen

Stjärnor & Champagne sa...

Hallå fina du:)...Fint kort. Kan tänka mig att det känns lite konstigt att komma tillbaka, det skulle jag också göra. Hoppas att allt är bra. Här har det varit offblogg ett tag/ Stor kram Anne

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

V ilket härligt inlägg. TACK!
Visst ska man njuta av livet :)

Kram på dig

Ellie sa...

Jag går på Osbecksgymnasiet nu och jag tycker det är (fortfarande?) jättebra :)
Var inne i din affär idag och jag måste säga att jag tycker du lyckats ypperligt! :D När jag skaffar lägenhet så kommer jag bli en återkommande kund.
kram