tisdag 29 juni 2010

Fika!

Hej där ute i Sommar Sverige!

Mitt i den underbara värmeböljan står jag och bakar som en galning...det blir lite varmt kan jag säga...men gott!!
Till helgen ska vi som jag nämnde innan ha servering i butiken, pga Knäreds Dagen 1613!
Ett evenemang med lite olika aktiviteter. (Och som syftar på att freden slöts i Knäred ovan nämnda år.)

Jag bakar från mina favoritbakböcker, Leila är givetvis inblandad...*ler*...
Visst ser det mumsigt ut!

Fem olika sorter har jag fått ihop och fler blir det!

Igår kväll blev det även rabarbersaft...min absoluta sommarfavorit. Här nedan står stjälkarna på mellanlandning innan  de kom till grytan för att gotta ihop sig med socker och citron...*mmm*...

Nu ska jag iväg på auktion!
Bäst att skynda!

9 kommentarer:

lottens vita och gröna sa...

nääääääää gu vad gott, mmm ledighet så blir jag än mer sugen på gottigheter, ska nog ta mig att baka i morrn, ska ju bli molningt...
hoppas du gör grymma fynd!!!
varmkram lotten

Lena sa...

Mums så gott det ser ut :)
Blev det några fynd på auktionen?

Marie sa...

Mums, vad gott det ser ut!

Hoppas du gör några toppenfynd på auktionen! Jag håller tummarna!

Kram Marie

ANETTESHUS.COM sa...

Mmmm, så GODT det ser ut, Mariette!! Kjempe-fine bilder også:)

Håper du har hatt en underbar dag!! Ha det så bra:) Nyt deilige sommerdager!

Klem klem
Anette

Vintage House sa...

Så underbart gott det ser ut:)
Hoppas du fick med dig något hem från auktionen..
kram
sandra

Signe 1 sa...

Men mums vad gott det ser ut och vad ambitiös du är i sommarvärmen!!:-) Själv har jag avverkat en 8:a i gassande sol, galning är vad jag är;-) Kraam S.

STENLYCKA sa...

Ser jätte gott ut!
Åhhh vad trevligt.... skall du på auktion...hoppas du gör många fynd!
Kram och ha det så gott!
Raina

Hjärtan i livet sa...

Åhh jag som älskar bullar!
När hinner du med allt?
Har tänkt att göra rabarbersaft hela sommaren men inte blivit av, får kolla om rabarbern ser ok ut så kanske det kan bli denna vecka.
Lycka till i helgen med firandet av Knäreds dagen!
Kram Eva

Viola sa...

Här var det energi i värmen, storbak, saftning och auktion..blev det några fynd?? Hoppas du haft en fin dag,

KRAM VIOLA