torsdag 18 februari 2010

Vardagslycka...


Vardagslycka,- är att komma hem med ett par nya stolar OCH dessutom hitta ett nytt nummer av underbara Lantliv i postlådan! Hade tänkt mig att stolarna skulle stå i stora rummet..men nu tror jag att jag tänker om, som vanligt! Det blir sällan som jag tänkt från början...men däremot ofta bättre...*ler*...



Vy från biblioteket in mot hörnan i matrummet. Som ni kanske kan skymta så har vi en igenmurad dörröppning där,-så var det när vi flyttade in, men en dörr satt fortfarande framför... när vi tog bort den stod det LURAD.... ett skämt man tydligen kört med i alla tider!



Stolarna var från början bruna med vinrött tyg, murriga och skitiga! (*huh*)


Nu är det dags för lite god läsning och en kopp kaffe!



Ha det bäst!

Jag tror på våren bortom snön...

12 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Då måste jag se efter om de fått hem tidningen till min icabutik i morgon när jag ska handla, rubriken om kök lockar...
Så fina stolar!
Kram Anna

Spirande grönt sa...

De där stolarna skulle förgylla vilken blåsig, ruggig torsdag som helst:)

Rebecca

Rut och Signe sa...

Fina blev stolarna! Jag har två stycken står och väntar på att bli omgjorda, gissa färg - jo, vinröda med mörkbrunt träslag. Ska bli ev grå med linnetyg. Dina blev bra!

The Secret Garden sa...

Så vackert! OCh vilken vacker klocka! Jag skulle verkligen vilja ha en sådan! :)

Trevlig kväll!

STENLYCKA sa...

Nu blir jag riktigt avundsjuk. Vilka underbart vackra stolar, skulle jätte gärna vilja ha.....
Lantliv lika roligt varje gång den kommer.
Ha en bra torsdagskväll med bra läsning.
Kram

Anonym sa...

fina stolar! och klockan... ojoj! jättefin!
Vad mysigt det låter med kaffe och tidning! måste nog köpa lantliv jag med imorgon!

Kram pernilla

Våglyckan sa...

Så fina stolar! Jag fick också Lantliv i lådan idag. Alltid lika glad för den :-). Man får sätta sig och dregla lite bland sidorna när man inte är ute på fina bloggar ;-) och läser.
kram från mig
/maria

fröken knopp sa...

Vilka underbara stolar Mariette!!!

O imon blir det helt klart en sväng till affären för inköp av tidningen..:)

Varma Kramar Elin

Jenny sa...

Hej Mariette!
Vilka ljuvliga stolar!! Gillar din fina Moraklocka oxå!!

Hoppas Lantliv kommer i min brevlåda imorgon, om nu postbilen kan ta sig upp för vår backe..här snöar det för fullt o mer ska det komma..Våååren var är du?? :)

Ha en trevlig helg!

Kram Jenny

UlricaA sa...

Åh den tidningen älskar jag!!!!!
Ha en toppengo helg!

Stjärnor & Champagne sa...

Vilka fina storlar, så snygga...Hm jag fick minsann inte den i lådan idag.
Kramkram Anne

Bitte sa...

Vilka fina stolar och vilken underbar gammal klocka! Det är inte ofta man ser såna nuförtiden :-).

Vad mysigt det låter att sätta sig med nya Lantliv och en god kopp kaffe... hoppas du får en härlig stund!

Många kramar
Beatrice