tisdag 23 februari 2010

...Maskros min Maskros...

Igår kopplades Maskroslampan in i taket i köket... Det blev sååå fint! Nästan som när tjuren Ferdinand satt under sin korkek och luktade på blommorna så går jag där och njuter av åsynen av min maskros... lite "småsalig" och förnöjsamt nöjd...
Eftersom vi har tre meter i takhöjd här inne så funkar den som kökslampa, trots sin storlek...

Korgar ovanpå alla skåp...


Tack för alla fina hälsningar om det infällda fönstret! En av de andra sakerna som verkligen gjorde skillnad i köket, men som inte syns, är att vi plockade bort och höjde alla ovanskåpen. Det var inte tanken från början, men genast kändes det lilla köket mycket luftigare och större. Ett par ovanskåp togs också bort för att kunna ha en större fläkt och då blev det även mer rymd,- små saker som gör större skillnad än man kan tro!

Här skiner solen och golven ska få sig en omgång! Katterna fäller som tokiga,- och jag blir också tokig på alla dessa tussar som far omkring!

16 kommentarer:

Marie Louise sa...

Verkligen en orginell lampa, gör sig jättefint i alla vinklar!
Kram Marie..

Hulda sa...

Så kul lampe! Og så flott interiør du viser. Virkelig fint med det porselenet jeg ser i de åpne skapene.

Rut och Signe sa...

Åh, så fint! Den lampan har jag också spanat på men den skulle inte göra sig hos oss då vi har för lågt i taket. Men hos dig blev den supersnygg, KUL!

Spirande grönt - sa...

Vackert och luftigt!

Rebecca

The Primetime family sa...

Va snyggt lampan passade med era skapluckor. Jag har bara tidigare sett den i extremt minimalistiska och valdigt modern inredning men det har var verkligen fint. towe.

Aratorps Lena sa...

Å! Ja, den är jättefin! Såg den på möbelmässan och blev helt kär! Små men bra lösningar och tips som ni gjort i köket! Jättefint! Kram

Bitte sa...

Åh, vad läckert det blev med maskroslampan! Hela köket verkar vara så ljust och luftigt och det blev jättefint med det infällda fönstret också :-).

Ha en fin kväll!

Kramar
Beatrice

VITA NYANSER sa...

SÅ snyggt!!! Och åh....vill ha....ditt fiiiina fönster inne!!! Lycko dig! Superfint!

Kram L-L

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad vackert! Tänk vilka idéer designers kan få. Maskroslampa... Underbart!
Kram/ Anna

Rosenvit sa...

Du har fått det så jättefint! Kan tänka mig att det är underbart med frukost under maskrosen.

Ha det gott
Anna

fröken knopp sa...

Så läckert!!!

Varma Kramar Elin

Fru Fly * Heidi sa...

Utrolig vakker og gjorde seg veldig bra hos deg!! Klem Heidi

Galleri Hönshuset sa...

Hej, allt väl?

Du är så duktig på inredning. Jag gillar din stil att bryta av det gamla med det nya. Som lampan tex...Den har jag sett förut och den är ju så häftig, och har man tre meter i takhöjd så passar ju det alldeles utmärkt med den lampan.

Nu längtar jag ännu mer till ett nytt kök =)

h
Ha det gott. Kram Pirre

vardagsvitt sa...

Jätte häftig, jag tyckte om den när jag såg den på IKEA men den kräver ju sin plats & hos er verkar den ju passa jätte bra!
-Snyggt!
Kram Marith

Helen sa...

Hej!
Ditt kök är verkligen fantastiskt och särskilt det infällda fönsteret. Du har verkligen skäl att njuta av ditt nya kök.
Kram/Helen

Brunkullan sa...

Jag är sååååå kär i den lampan..men tyvärr har vi för lågt i tak:(
Men den är fin. Det är den...*suckar längtande*:)
Susanne