onsdag 2 december 2009

Reportaget...

Vilken perfekt dag för ett julreportage det blev! Solen sken och frosten låg vit på marken...med andra ord en strålande inramning för julstämning på bild!

Pernilla Nilsson och Olof Abrahamsson var här och gjorde ett superjobb!

Det roliga var att hela tiden kunna se bilderna på datorskärm allteftersom de togs... Jag blev kanon nöjd!!! Det blev precis såna bilder som jag själv kastar mig över och tänker wow vad fint och inspirerande! Så kort och gott vilken dag! Så förutom tack till Pernilla och Olof,- tack strålande vädergudar för samarbetet!!! ...*ler*...
Min fina gamla lucia, (senaste antika inköpet), står i blomsterverkstan och skiner...och det gör jag idag också!

En toppen dag har det varit!

18 kommentarer:

millandante sa...

Vad roligt att det gick bra! De är ju verkligen duktiga!!
Länge sedan jag kikade in... och nu hittar jag såå mycket fint! Äppelbilderna och tulpanerna i grytan tar jag med mig direkt! Ljuvligt!
Ha det så gott!
Kram

Soltorpsgarden sa...

Idag har det verkligen varit perfekt väder! Vad kul med reportage! Lycka till!/ Vivi

Karin Lindström sa...

Hej Mariette!

Åh, vad roligt för dig, och vilken tur med vädret! Tänk det hade ju lika gärna kunnat varit grått och regn som det varit senaste månaden!

Det ska bli spännande att se reportaget, synd bara att man får vänta så länge:)

De ser så fint ut hos dig, jag kan tänka mig att de hittade många fina saker att fota!

Ha nu en fortsatt härlig vecka! Nu kanske du kan ta igen lite innan nästa rusch börjar!

Varmaste kramarna

Karin

Made in Persbo...Carina sa...

Å så spännande med reportaget. Synd att det dröjer så länge bara innan man får se det. Pernilla och Olof är ju superduktiga så det blir helt säkert massor av vackert att njuta av och inspireras av!

Kramelikram!
Carina

Rosenvit sa...

Så roligt att det blev lyckat! Var kommer repotaget att publiceras?
Visst var det en kanondag, det är precis så här det ska vara i december, sen kan det snöa dagen innan julafton och så kan det få ligga ett tag.

Ha det underbart!
Anna

EvaB sa...

Vilken tur med vädret! Det har ju varit en helt underbar rimfrostdag.Vad blir nästa projekt? Helt vanlig julrusch?
Ha det så gott.

LantlivsAnette sa...

Ohhh Mariette !! Vad glad jag är för din skull att det gick bra med fotningen !! Och du, den där lucian, himmel vad söt den är, vilken tur att du fick fatt i den !! Det gäller att ha spanar ögonen på då man är på loppisar..hii..hii..
Ha en fin dag
Kraaam Anette

Dona blogg sa...

Tack, tack snälla goa du!
Det var sååå härligt att få besöka din vackra butik. Nu har mina dagdrömmar om en egen liten allt i allo butik tillsammans med min mamma fått näring ;)

Vi hade verkligen otrolig tur med vädret :) Rimfrosten blev perfekt bakgrund till dina vackra blomsterskapelser.

Stort tack igen - och STOR KRAM till dig för att du välkomnade oss.

Vi hörs!
/Pernilla

Bygatan sa...

Så kul att det blev lyckat och att du fick se de vackra bilderna direkt på datorn.

Ska verkligen bli kula att få se reportaget sen.

Ha det gott, kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, det var ett härligt väder!
Och den lilla lucian var jättesöt!
Kram
Marie

Marie sa...

Jag vet vad du har varit igenom..... Roligt men samtidigt mycket jobb. Skall bli så spännande att få se bilderna när de väl kommer. Roligt att du är nöjd med dem själv för det är viktigt att det känns rätt.
Ha en skön kväll.
Kram Marie

Minna Mercke Schmidt sa...

Vad härligt! Det reportaget ser jag verkligen framemot - Pernilla är sååå duktig och kan bara fantisera om dina fina skapelser! Kram och tack för alla härliga hälsningar, Minna :)

Annika Christensen sa...

Nu gick det att komma in här.
Idag finns det lite hopp.
Annika

Sjabbig men chic sa...

Vad roligt med en toppendag! Det låter som en toppendag. Och jättesöt lucia.

Kramis Lisa

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Så fint å høre at dagen ble vellykket:-)
Håper du deler noen inspirerende bilder fra reportasjen etterhvert*s*

Og for en kjønn Lucia du har fått tak i,- ikke lenge igjen nå!

Ønsker deg en riktig fin helg:-)

Karin sa...

Vad kul att du är så nöjd Mariette! Jag kan bara längta tills vi får se det. :) Är det någon tidning som har köpt det? Spännande!

Vilka mysiga bilder, inte minst den med frosten. Ha nu en fin helg! Kram Karin

Sköna o Gröna Ting sa...

Hejsan i julstugan..., jag har en tävling hos mig som jag tror att du inte vill missa.
Kika in en sväng vettja!!!

Kramar til dig....
Marianne

n o r d i n g å r d e n sa...

Å grattis, med ditt hem och styling och Pernilas styling och Olles bilder kan det inte bli annat än ett toppreportage, de jobbar så proffsigt båda två och att få se bilderna medans är också bra och proffsigt! Längtar att få se det i tryck, oj va fint det kommer att bli och din lucia, hur vacker var inte den! Trevlig helg! Mari.