onsdag 2 september 2009

Zetas del 2!

Jag älskar att fika! Och på Zetas Trädgård var det både gott och vackert för ögat! Kan det bli bättre? Inte om du frågar mig! Förutom att njuta av bakverk och mat så kan man köpa deras egna marmelader, safter och inläggningar. Läsa en tidning och kura under en filt och njuta av platsen man befinner sig på.
Häng med på en tur i paradiset idag igen!!!

Smakfullt var ordet...både inne och ute!Läckert att lysa upp korgen på väggen...den mörka väggen som kontrast.
Mycket grått, svart och rost...
Gillar alla dessa läckra saker att sätta i trädgården. Att göra ute mera inne...
Ser fram emot min beställning på rostigt till trädgården ( beställde på Formex) som ska komma till butiken om några veckor.
Smide från Öland...mmm...
Allt sånt är så vackert att ha ute på vintern också. Ger lite mer liv till vinterbilden ute.

Prismor, häng ut dem!
Det var alles för idag! Och glöm inte att skriva upp Zetas på listan över platser att besöka!
Kram!/

20 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åhhh, suck...längtan! :o)
~Lydia

bikim sa...

God!!!! great decor and delicious cakes and coffee?! could one ask for more??? Heaven! thanks for sharing,
Rosa

annashusidingtuna sa...

Det fikat såg onekligen gott ut!!!
Kram Anna

Anonym sa...

Härligt härligt!! Har inte varit där sen invigningen i somras...längtar faktiskt dit nu! :-)

Gnistrande snö sa...

Tack för din goa hälsning, så kul att få kika in här igen efter min lilla bloggpaus.
Underbara bilder från Zetas, älskar oxå att fika där, vi brukar luncha där ibland med jobbet och avslutar förståss lunchen med någon härlig kaka eller bakverk.

Nu ska jag kika vidare här och njuta av dina härliga bilder.

Ha det fint!

Kram
Katarina

STENLYCKA sa...

Yess.. jag har skrivit upp det på listan. Har aldrig varit där men där måste jag göra ett besök efter att ha sett dina underbara bilder.
Kram

Mitt hvite hus sa...

Tusen takk for rundturen ,..for en herlig butikk...
Klem =)

Dona blogg sa...

Japp, Zetas står på min lista. Var stängt sist jag var i närheten...
Underbar inspiration du ger :)
Kram!

Bygatan sa...

Hej!

Så kul att du tar med oss på Zetas! Tänker varje gång jag är till Stockholm att jag mååste dit, men hittills har det inte funnits tid.

Låter kul med alla rostiga detaljer till trädgården, hoppas du visar oss sen.

Jättevackra bilder!

Önskar en trevlig helg!

Kram Lena

Bitte sa...

Åååh, vilket smarrigt fika! :-)

Bilderna gör att man känner att man bara MÅSTE dit, jag förstår att du trivdes där!

Kramar
Beatrice

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härliga bilder igen. Fikat ser gott ut, och ett Z på muggen, det var fint. Tack för fin bildkavalkad.
Goa kramen till dig
AnnaMaria

gamla skolan sa...

Åh ! Har velat komma dit så länge , och dina vackra inspirerande bilder får mig att längta ännu mer ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Åsa sa...

Oj så fikasugen jag blev. Tittar in en snabbis medan symaskinen syr. Och det första man ser är detta smarriga fika. Blev superfikasugen och hungrig.

Fantastiska bilder. Nu "plingar" symaskinen...broderiet är färdigt. Måste jobba.

Kram så länge. Ska njuta mera sen av dina goda bilder.
Åsa

alegni sa...

otroligt fint ställe! eller är det bara du som presenterar allt så bra med dina ljuvliga bilder ;)
de där bakverken kunde man nog inte ha stått emot, nej...
kram
ingela

Änglarnas hus sa...

Zetas är en av mina favvo butiker.. såå mycket fint och de ger mig så mycket inspiration av att traska runt där!

Fin blogg du har :)

Kram Sanne

mitt gröna hjärta sa...

Vilket underbart ställe, tack för all inspiration!
Jenny

StrandviksVillan sa...

Ljuvligt och väldans inspirerande!
Tack för att vi fick "göra dig sällskap" :)

Grön Iris sa...

Vilka fina bilder och Zetas är ju helt underbart. Efter ditt inlägg måste jag bara åka dit, har ju inte så långt...

På återseende!

Kram Linda

Karin sa...

Underbara bilder! Kan tänka mig att det var trevligt att fika i den miljön. :) Rost i trädgården är min favorit, inte dumt att ha ute året om och dessutom himla snyggt ihop med grönt. Ha det gott och trevlig helg så småningom! Kram Karin

Butik Drängstugan sa...

Jag håller med om att Zetas är värd ett besök.
Vi var på Zetas för två veckor sedan och det är så rofyllt att vara där.
Man kan även äta en lättare lunch med soppa och hembakt bröd. Rekommenderas varmt.

Hälsningar
Cina