onsdag 26 augusti 2009

Rönnbärsgirlanger

Igår blev det fixat i ett annat fönster där hemma.
Denna tid på året brukar jag greja lite extra i fönstrena. Kanske tom putsa dem! *ler* Där är jag inte världsbäst,- det ska villigt erkännas!!!
Under sommaren har jag inget större intresse av vad jag har på fönsterbrädorna, då är jag hellre ute, eller flyttar lite möbler... Men nu när vi går mot hösten vill jag göra det lite extra mysigt. Skaffa nya blommor, krukor, gärna någon ny lampa... Man boar väl in sig lite kanske!
Igår blev det rönnbärsgirlanger, och lite höstblommor i silverkrukan från Affari som jag gillar skarpt. Dekorationsäpplen... Och ett vanligt!
När jag var klar hade det mörknat ute och barnen hade gått och lagt sig, men inte somnat. Äldsta flickan kom ner och tittade (hon är väldigt intreserad av allt mitt pysslande) och oj så fint det var, nästan lite juligt, sades det med tindrande ögon....
Fast julen tänkte jag vänta med förstås! (Men rött och vitt blev det ju!)
Hoppas ni får en skön onsdag!/ Kram!

17 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Så mysigt och fint du har gjort. Rönnbärsgirlanger har jag också gjort tänkte ha dem till jul, men nu fick jag en idé av dig, var jag kan hänga dom.
Kram

Love Your Homes sa...

Inget stoppar denna blomsterflicka, kreativiteten flödar.....vackert!

Kram Ia

annashusidingtuna sa...

Så fint du har fixat, rönnbärsgirlangen är ju jättefin nu måste jag också göra en sådan känner jag.
Kram Anna

Söta Prickar sa...

Vilken fin tips, jag vill också prova på att göra rönnbärsgirlang, lagom svårt för mig =)
Ha en skön dag
Kram Lotta

Lallis - liv och leverne sa...

VIlka fina bilder och så fina girlangerna är:)
Kram Lallis

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Rönnbärsgirlanger var ett roligt tips, det blev jag sugen på att göra! Jättehärliga bilder på allt fint du pysslat med!
Ha det gott!
kram vännen!
nina

Fröken Fräken sa...

Jag brukar få det angenäma problemet med för mycket blommor när hösten anländer. Blommorna spm bott ute flyttar in och så köper jag en massa nytt också.. jag lär mig aldrig!
Vad fina dina rännbärsgirlanger blev! Jag brukar få så många extra husdjur med när jag tar in rönnbär, men jag lär nog göra ett nytt försök ändå. Tycker att de även är fina att pryda gravar med, nu när många blommor har blommat över.

IsJa sa...

Åh, vad mysigt med färg!!! Jag kan förstå din flicka... om barnen fick välja skulle de nog ha mycket färg runt omkring sig - hela tiden. jag gillar också färg, men ibland kan de vara väldigt sobra...
Ha det gott!
Hälsar Isabell

Blåbärs och smultronstället sa...

Vad fint du gjort i fönstren fina girlanger av rönnbär.
Fina andra inlägg du har haft tidigare.
Kram Susanne

Evelina sa...

Så mysigt du har gjort det!

Kram Evelina

♥ Fyra årstider sa...

Här hemma ser det eländigt ut..ska plocka in lite fina blommor till helgen.
Kram Lotta

Bitte sa...

Vad fint med rönnbärsgirlanger i fönstren! :-) Det skulle behöva fixas i mina fönster också, framförallt skulle jag behöva tvätta dem men det är ju sååå tråkigt...

Vilken fin butik du verkar ha! :-) Jag trodde först att det skulle bli en "renodlad" blomsterbutik, men den är ju mycket mer än så. Vad mysigt! :-)

Kramar
Beatrice

bikim sa...

Great decor ideas for your window! they do look pretty! thanks for sharing and take care,
Rosa

Åsa sa...

Vad fint du gjort. Ser riktigt höstmysígt ut.

Kram Åsa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag håller med dottern, så fint du gjort. Just äpple och rönnbär har ju höstens finaste färger. Vackert med girlangerna. Och ett bra pyssel också.
Kramar /AnnaMaria

gamla skolan sa...

Så fint med dom där rönnbärsgirlangerna ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Wow , nu fick jag verkligen inspiration att göra om i fönstrena !
Men som sagt då krävs det nog en fönsterputs oxå efter flugornas framfart i sommar :-(
Kul med girlangerna !
Hur går det med din fina butik , har du landat än ?
Ha det gott !
Kram/Lotta