måndag 15 juni 2009

Försommarkväll

Ikväll efter arbetet for jag och barnen iväg och inhandlade den vita färgen till brädgolvet i hallen på ovanvåningen! Jag ser såå mycket fram emot att börja stryka på det. Hela ovanvånigen kommer att få ett lyft genom förändringen på golvet. Vi har elva meter raksträcka hall så det är ju en bit som kommer att bli vit! Men man ska ju helst inte ha springande barnaben hemma när detta ska målas...inte heller små tassande kattfötter. Får nog porta dem!

Tittar man ut ikväll så ser det ut som en perfekt försommarkväll. Men skenet bedrar, det svärmar av knott. Jag fick lust att gå ut, men jag kom in rätt fort igen, och det kliar fortfarande... *tokighetsvarning* när de är överallt!

Fast nog är det vackert nu i alla fall...

Kram!

21 kommentarer:

Vit som snö sa...

Så vackra bilder!
Här är det myggen som plågar mest just nu, dom kan verkligen konsten att driva en till vansinne!
Det ska bli jättespännande att se golvets förvandling! Jag levde mej in i din känsla att få bort den gamla mattan, det blir suuupersnyggt, det känner jag på mej!
Kram Cilla

VITA NYANSER sa...

Underbara bilder! Du fotar så bra! Vad spännande att få börja måla golv, åh vad avundsjuk jag blir, det brukar bli sån himla bra förvandling.

Kram L-L

Lilla huset på prärien sa...

Det ÄR jättevackert!! Men man tänker inte på allt det där med knott och myggor etc. Även om vi är ganska förskonade här nere i NV Skåne :)

Lycka till med golvmålningen!! Det kommer att bli jättefint.

Kram Jenny

Mia sa...

Åhh vilken härlig vy. Jag förstår precis vad du menar med knotten.

Här har vi både mygg och knott, så fort jag visar mig går de till anfall så jag springer tyvärr ganska snabbt in igen. Myggmedel och sånt hjälper ju inte, de äter på mig ändå... grrr

Kram Mia

alegni sa...

åh, sådana underbara sommarbilder. tänk om vi faktiskt får uppleva en sådan ljuvlig årstid också i år. hittills ser det dock rätt dåligt ut.
elva meter... jo, det är nog bäst att porta alla nyfikna när det golvet ska målas :)
kram
ingela

Mitt hvite hus sa...

Utrolig vaker bilder du viser...du er en flink fotograf...
Kos deg med male jobben...
Klem O=)

gamla skolan sa...

Så vackra bilder ! Kommer nog bli bra att måla hallgolvet ! Lycka till ! Kramar Susanne / den gamla skolan

S o F sa...

Tack för superfina bilder. Den där med vattnet och byggnaden längst bort, gillar jag skarpt.
Är det från Knäreds-trakten tro?

Ha det gott!

Susanne sa...

Ja sommaren är härlig men knotten förfärliga,,Lämnade min tös på dagis idag dom brukar sitta ute på morgonen o äta frukt men dom kom springande viftandes o kliandes ..För mycket knott...Kram till dagen
Susanne

rosenskära sa...

Ja tänk vad en bild kan ljuga! Ser så rofylld ut där med den stilla vattenspegeln, en härlig, vindstilla försommarkväll, men så hör man det där otroligt irriterade ljudet som betyder mygg eller knott och då vet man att det bara finns en sak att göra - trä på sig stora svarta plastsäckar som täcker allt utom ögon och näsa!

Ha en riktigt härlig midsommarhelg, vi har firat skolavslutningen idag och nu har barnen åkt iväg med mormor och morfar upp till Halland så maken och jag ska få lov att fira vår bröllopsdag!

Kramar
Lena

STENLYCKA sa...

Vilka ljuvliga bilder.
Knott och mygg inga trevliga filurer.
Ha det så trevligt med färg, golv och Midsommar!
KRAM

Fröken Fräken sa...

Åh! Bara smaka på det ordet; "försommarkväll". Underbart! Och så det spegelblanka vattnet till. Mitt hjärta svämmar över av kärlek till sommaren... med eller utan regn! Fast nu fick det gärna bli lite mera sol, det fick det faktiskt..

Blir spännande att följa målningsbestyren! Jag undrar just om jag har trägolv under min matta i sovrummet? Som det knirrar så skulle jag tro det...

Viola sa...

Visst är det vackert..helt underbart...synd att de där småsakerna ska få förstöra..hoppas solen har lyst på er oxå idag...ger hopp om lite värme...önskar en fin midsommar om vi inte hörs innan dess, KRAM

Unknown sa...

Nydelige bilder, der er første gang jeg besøker deg.....så fin blogg, hit kommer jeg tilbake.
Klem...Ellen

I mitt hjärtehem sa...

Så ljuvligt ni verkar ha det där ni bor. Hoppas verkligen att jag kan komma förbi på butiksbesök i sommar!!
Ha en skön midsommar! Kram åsa

Grön Iris sa...

Hej,
härliga bilder, förstår att du vill gå ut men inte kan...

Ha en riktig skön midsommar!

Hälsningar från ett soligt Stockholm (idag iallafall). Ska till Värmskog i Värmland i helgen, det låter varmt iallafall :)
/Linda

Annika Christensen sa...

Ja nu är det fint ute och helt underbart när det inte blåser.
Vad fina bilder du visar.
Trevlig midsommar på dig
Annika

Stjärnor & Champagne sa...

Brr för knott men vackra bilder är det iaf hihi..Åh vad kul att måla golvet. Har försökt att övertala maken att göra det hemma men han sa vbara, börja med landet först. Så det skall jag göra nu när jag säljer sofforna och innan en ny skall in.Ha en trevlig midsommar.

Kram Anne

Anneli sa...

Sååå vackra bilder!
Vill önska dig en riktigt skön midsommarhelg!!

Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina foton, knott är mindre fint! Önskar dig en Glad Midsommar, hoppas ni kan äta sill ute..
Kramar AnnaMaria

Tusenfröjd sa...

Tänkte bara titta in och önska dig en riktigt härlig midsommar! Vi får väl hoppas på lite mer sol och värme än vad vädret har att erbjda idag...
Kram Liv